Wednesday, June 24, 2009

BALek kamPunG =)

Malam kelmarin, lepas dapat panggilan fon dari mak kt kampung, x semena2 aku ajak husband aku tuk balik kampung. Memang xda plan lansung pun nk blik, tp lepas mak call, mak cerita tentang menu yang dimasak, n karenah fika n kila, aku rasa hatiku rasa melonjak2 nk balik kg..Masa tu husbandtgh syok layan forum internet ngn membe2 dia, ndh plan beberapa aktiviti esok. tetibe, aku mention tuk blk kg..dan dia faham benar, once aku mention ttg sesuatu, i really mean it....hehehdia pun x ckp, tidak, dia terpaksa ckp, 'okkay, ma p pack baju.. ' aku? senyum lebor ler...hihihi. sory syg..pancung ur plan.. i know u love me more..huhu

sebenarnya byk faktor yg sebabkan aku nk balik. biar aku senaraikan. pertama, sbb nk mkn laksa penang. laksa penang mak memang terkenal, pekat dan sangat lazat. mak penah masuk pertandingan masak laksa, n dia dpt no 1..huhu..yang ke2, hantar baju2 raya untuk dijahit. yek la, kan raya pun x berapa lama lagi. lau tempah lmbt, t org dh x amik ag..
ke3, sbb rindu pulak kt keletah dua org budak kecik yang mak aku jaga. mak jd baby sitter part time. jaga anak nurse namanya fika, 4 thn & kila, 2 thn. mmg chomel sgt2 budaknya.perangai pun chomel..dan alasan tersebut diterima baik oleh suamiku untuk ikut blk.
kalau balik kampung, suami aku mmg suka sgt layankan karenah dua beradik tu. si kakak bijak bercakap, n adiknya pulak, suka buat muka cute, muka slumber, dan mulutnya asyik bercakap tp xda sape tau apa yg dia ckpkn..
of couse la aku blk kali ni juga sbb nk jenguk mak, papa, ayu n adik yg tggl kt umah tu..sayang mereka semua.
Dan..1 lagi sebabnya..nk makan buah2an tempatan (durian, rambutan,manggis) namun bl smpai kt kampung, yg ada cuma durian. itu pun aku beli kt tepi jalan depan rumah. jadik la.sedap gak durian 2 . byk gak aku mkn.bisa buat satu rumah berbau doroian..

aku bertolak frm umah kami kul 11mlm, n sampai tangkak kul 12.30 malam. esoknya, kul 11 malam bertolak pula dr kampung, sbb ada lawatan kt Alam Flora 9 pagi esoknya..



No comments:

Post a Comment