Sunday, February 7, 2010

KeLirU..

ohh,, aku sudah 9 bulan..bila2 masa jek aku akan bersalin, n aku pastinya x sbr nk melahirkan bbyku. bby pun msti dh x sbr nk tgk ibu n abah kan..sian bb dh sempit duk dlm pewot ibu, bila ibu mengiring ke kiri, bby tendang kiri, bl ibu mengiring ke kanan, bby tendang lg..bby suka ibu telentang, tp ibu sakit sbb bby dh mkin tembam kott..huhu
skg ni kerap rasa sakit kt kelengkang n kurang selesa kt bwh perut.baby dh mula engaged kt pelvik, n itu merupakan petanda awal aku akan bersalin. mmg takut memikirkan sakit bersalin, tp rasa x sbr mengatasi segalanya.beg bju aku n bby pun dh standby dlm kete. surat rujukan, surat waranty pun dh sedia. bju2 bby pun dh lengkap sume...cumanya...
aku pening pk satu perkara yg buat aku keliru...
nk berpantang d mana???
mula2 mmg dh deal ngn mak nk pantang kt sana., aku selesa n lbh yakin berada d bwh jagaan mak kandung.. tp tetibe mak mentua pun offer nk jg seminggu pertama, aku keliru, x tau cm ne nk tolak..MALASSSS la nk pikir. kalau di kira, +-x/=, pastinya aku mahu di kampung halaman ku. tp nk juga jg hati hubby n mentua tu...haruskah aku menepikan rasa selesa utk jaga hati org lain..jnji ngn mak cm ne, x kn mak dh dtg lawat dr kg, tetibe blik tgn kosong. jln nk ke mlka pun mencabar..lg pun, brg2 pntang byk dh kt tgkak..
=(

2 comments:

  1. seminggu je zila...tak lama pun...hati suami n mentua pun kene..macam aku pun turutkan juga...

    ReplyDelete