Sunday, April 26, 2009

Cinta Kontrak


Kira-kira enam tahun lepas, aku berkenalan dengan sorg mamat ni..perkenalan hasil blind date, zaman aku lepas2 SPM dulu. Yer la, org kata, zaman baru nk naik, aku pun agak 'terejal', dgn aktiviti sosial aku besama kwn baik aku..hari2 'merempit' nek skuter kami..
selain itu, aku juga gemar berchatting. chatting semata2 nk cr bf. hari2 tdo lmbt, aku lyn chat kt 'kampung' yg mmg glemer satu ketika dulu.

x boleh nk ingt dh berapa lelaki aku wt blind date..Maka, diana & mel (kwn baik ketika itu) adalah org yg paling setia jd peneman setiap kali aku wt blind date. bila jumpa yg ensem, ada kete, ada duit, kami pun boleh la jadikan meka 2 kwn @ kuda...utk kesenangan kami..hehe

tp berbeza ngn sorg mamat ni..dia guna nick name slack kids..lepas beberapa kali chat, seterusnya tukar nofon, n buat blind date...bila jupe, kami set nk jumpa kt dataran tangkak..dia bitau pakai kete ape, n dia ngn sorg kwn..aku lek nek skuter ngn dyana..

smpai masa n tempat dijanjikan, aku tgk, kete dia dh tggu, kt tepi dataran..hehehe nebesss gakk.. bila jumpa, orgnya biasa je..bg aku x menarik mana pun..tp aku mmg suka nk kwn ngn dia..x tau nape..

Pastu, dalam sedikit jangkamasa, kami pun makin mengenal antara 1 ngn lain..aku tau dia x bpe suka pun aku,aku pun xda la suka sgt pada dia..byk lagi lelaki lain yg aku jpe, yg lbh menepati selera dan kriteria yg aku ttpkan..tpnya ntah aku nk gak kt dia ni..

maka, kami pun declaire sbg bf n gf.. kami buat kontrak, 3 bulan..lau hbgn ni ok. di teruskan la., tp if not, its over..tp selepas 3 bulan, kami smbung, kontrak..dan kntrak itu berterusan sehingga berkali2 ianya disambung...

Alhamdulillah, dh mmg disuratkan dialah jodoh..x kira la kontrak ke, ape ke..yg pnting, jodoh itu Allah yg tentukan..aku bersyukur sbb dpt knl dia awl..
dan itulah kisah cinta kami dulu..segan sgt bila berbual n kenang semula kisah awal becinta dulu,.n kami msti saling mengejek n mentertawakan diri masing2..hahahah

2 comments:

  1. euwww..sweetnya..ikat2 kontrak ye..main ada ikat2 tak...? opss..!

    ReplyDelete
  2. apa brg ikat..lg mau lepas sume daaa!!hahah

    ReplyDelete