Tuesday, December 1, 2009

Dak Adik 'pergi' dulu

si adik terbaring kaku

hubby gali lubang tuk tanam si adik

malam semalam, elok jek dak adik melompat ke sana kemari. bukan main lincah dia lari2, mkn pun bukan main byk. dak adik mmg lebih aktif jika dibandingkan dgn abg. walaupun ukurannya begrganda lebih kecik dr abg, tp dia lbh lincah. mungkin sbb bdn dia kecik. malang sekali sehari sebelum raya haji, adalah hayat terakhir si adik. pagi tu, kira2 jam 930pg, dia terlentok kt dalam sangkar. dia yg sebelumnya lincah, tiba2 nmpak lagung x bermaya. aku jd blur. adik ipar yang kebetulan ada kt rumah ckp, adik x mo mkn. duduk tegak2 pun dh x mampu. si abg pulak mkn bukan main selera.
aku terus kejut hubby. dalam kurang 30minit, aku bw adik ke klinik. dokte ckp, maybe sbb dia mkn kobis mlm td, dia jd cm tu. sbb kobis beracun bg arnab. aku terkejuttt..
dokte bg ubat kt adik, n aku terus bw adik blk umah.
blk dr klinik, dia ok jek, but....
kurang 1 jam..
tibe2, adik dah mkin x bermaya, hubby bg mkn pun dia x mampu buka mulut.
aku dh sedih, adik tu aku yg punye. x smpai ht tgk adik cm tu..
tp aku kena terima kenyetaan, adik hnya bersama kami x sampai 1 bulan. dia mati juga akhirnya. x smpt dia nk ikut kami blk melaka..utk raya haji. tinggallah abg sorg diri, n abg skg bukan main gemok. mak mentua aku gelarkan dia sebagai 'BULAT'.
n gelaran tu kekal sampai hari ni

2 comments:

  1. la..siannya..kobis mana ko beli ni..?

    ReplyDelete
  2. dokte kata arnab mmg x leh mkn kobis.tp abg dia mkn sihat jek smpai skg..nyawa dia mmg pendek kot.huhu

    ReplyDelete