Wednesday, August 19, 2009

BulAn MuLia DataNg LaGi

Hari sabtu ni, umat islam seluruh dunia akan menyambut Ramadhan al_mubarak, bulan Yang dinantikan Semua sebagai bulan mulia.
Setiap malam malah sepanjang hari dalam bulan ramdahan Allah telah jnjikan syafaat bagi semua umatnya yang menunaikan tanggung jawab berpuasa.
Tahun ni, tahun pertama bagi aku, berpuasa bersama suami!!huhu
x sabar nk sambut ramadhan, n seterusnya hari raya sebulan lagi..
sbenarnya aku risau juga, sebab al maklumla keje aku ni, setiap hari, ada je undangan berbuka puasa..n kebanyakan program berbuka adalah bahan berita untuk aku wt news..no choice, kalau ada event x bpe penting, better aku buka ngn husband,but kalau ada prgram berbuka yang menarik, aku angkut sekali husband joint makan free..tahun lepas, dalam temph sebulan puasa, aku buka di rumah dalam 4 hari jek..erm...syiokkk..boleh berjimat tuk bg duit raya..huhu
kami akan sambut 1 Ramadhan di Kampung ku tercinta, tangkak..nk makan juadah berbuka mak..nk dgr mak menjerit kejut kami tuk bersahur.n berebut2 bli kuih dengan adik2 lain.

Ada satu lagi perkara istimewa yg buat aku teruja untuk balik kampung. Kakak aku (Along) akan bersalin dalam sehari dua ni. n baby tu merupakan anak buah pertama aku, yang juga merupakan cucu sulong mak n papa. kami semua x sbr nk tgk muka org baru dalam hidup kami ni.nk diikutkan along dh cukup bulan kelmarin, tp bb dia x mo kua lagi, so dia makin resah tggu waktu bersalin. apa pun di harapkan Along dapat melahirkan bb nya dengan selamat..

see ya..

No comments:

Post a Comment