Monday, August 17, 2009

my baby will be born..Mar2010

nmpak x janin tu..actually aku pun x nmpk..tp wt2 nmpak la..
masa tgk kt klinik swasta aritu, nmpak bby, n jantung sekali, tp lupa minta dokte gmbrnye..ape pun aku puas ati bila dokte kata semuanya baik..


ALHAMDULILLAH..
Aku hampir tamat melalui trimester pertama, dengan lancar sekali..
kata dokte, trimester pertama, kena jg bebetul, cz time tu baby x kuat lagi dlm rahim..so aku pun agak cermat semasa memandu, n melangkah pun x selincah dahulu..semuanya keranamu BABY ku sayang..
Hubby xsbr2 nk tgk perut aku besar..hari2 dia usap perut, bercakap2 dgn anaknya..hubby bhasakan dirinya sebagai abah, n aku sbg ibu..
puas juga kami bergaduh nk cari gelaran ibu, mama, mummy, dan sebagainya untuk disebut bakal baby ku nanti..
last2 aku setuju dgn kemahuan hubby..ape pun..
aku rasa bahagia..
harap semuanya berjalan lancar seperti yang kami harap2kn dengan izinmu Ya Allah..
kurang dua minggu kita akan mula berpuasa, aku sedikit ceas bila fikir gimana nk pose ni..
sedangkan pada hari biasa, perut sik lapar jek walaupun baru lepas makan x sampai sejam, inikan pula nk berpuasa kira2 14jam..
erm, Tuhan akan lindungi ibu nanti..ibu yakin..

td p klinik, tuk wt check up bulanan kt klinik salak. excitd bgun pg2..mandi, tuk appoiment jam 10pg.
tp malang sekali, bila smpai klinik, ramai sggh manusia.. yang saket, demam, batuk, selsema dan macm2..cepat2 aku sarung mask, bimbang dijangkiti..
puas tggu lama 3 jam..smpai letih badan, last2 dpt jumpa dokte..n dokte pun scan peut aku..
inilah hasilnya..gmbar bby dlm perut ni..
walaupun x berapa clear, tp aku ckup happy bila dikte kata everything okkay..n due datepada 7 March 2010..tp kalu anak bu nk kuar 10 March 2010 pun ok..nice sket date tu..huhu
=agak membanggakan sebab baby aku bakal lahir b4 annyversary..so maknanya baby ini adalah hadiah annyversary kami yang nikah pada 28 march 2009..
erm..nk tau, kami suami isteri dh pun cari nama yg sesuai tuk anak kmi ni yg kami jangkakan lelaki(berdasarkan firasat org lama2), huhu..
tp kalau perempuan pun kami terima dgn penuh syukur sbb nenek melaka suka sgt cucu perempuan..huhu

//end


pregnancy calendar

No comments:

Post a Comment