Saturday, July 4, 2009

ManDI-ManDA



SERONOK sangat balik kampung kali ni.aku cabut tiga hari p lik kampung. Malam pertama g rumah mentua di Melaka, pastu esoknya balik tangkak.
Ofcos la bila balik kmpung sndiri akan rasa lebih best dan hidup..ye la, kita kn membesar kt situ..
Kebetulan maklong (kakak mak) datang rumah,. Mak long ni sgt pandai memasak dan sedap sekali masakan dia.
Dia masak makanan bst2. Sebut jek, nk mkn pe, terus dimasaknya. Mak aku pun cuti memasak sepanjang mak long ada kt umah. Tq mak long.
N sbg menggembirakan mak long, kami layankan dia bli buah durian, manggis, n rambutan byk2. Maklong suka sgt mkn buah2 tempatan bermusm ni.
Esoknya, kami semua g mandi-manda kt Air Terjun Gunung Ledang.
Lama gak aku x g mandi sana. Lebih kurang empat tahun kot..sampai kt gunung Ledang, aku tgk tpt ni sama cm aku last pg dulu. Kali ni x naik tggi pun, x larat, kata husband aku, org x ramai, mandi kt bawah pun ok.
Aku, hubby, mak, uda, ayu, adik n maklong pun berendam menikmati kesejukan air gunung yang terkenal dengan legenda Puteri Gunung Ledagnya..sambil makan2 buah2an.
Mmg segar sgt rasa, mandi air gunung n mkn buah.besa sungguh nikmat ciptaan Allah. Kaki yang terendam dalam air tetibe rasa geli2, rupanya sekumpulan anak ikan sedang menikmati kulit2 kering di kaki..huhu geliii tp chommell ikan2 tu. X perlu byr mahal2 tuk ikan gigit di kaki yg ada kt jj or giant..
Sebelah malam, aku g shopping baju raya pulak kt Bandar Tangkak..Really Enjoy..

//habis

No comments:

Post a Comment